Jumaat, 3 Jun 2011

menghilang ;

berdasarkan title diatas ; 
aku tidak sebenarnya ; 
cuma aku sibuk menghadapi realiti ; 
yang mana, baru aku akui bahawa realiti itu menyakitkan ; 
realiti itu bakal membuat aku lebih menjadi aku ; 
kerana ; pada saat2 sekarang ; 
aku hampir2 mau lari dari kehidupan yang sebenar ; 
kehidupan yangg sebenar yang sama dalam angan2 aku ; 
iaitu ; aku akan pergi untuk sambung pengajian ; pada bulan lapan tahun dua ribu sebelas ; 
dan bukan bulan lapan tahun dua ribu dua belas ; 
adakah ini adalah satu khabar untuk mengejutkan bahawa aku bukan dalam angan2 lagi ; 
bagi aku , ikhtiar aku sudah cukup ; mungkin tidak mencukupi ; 
aku mulakan dengan begitu awal sebab takut terlambat ; 
akhirnya menjadi yang terawal menyebabkan aku dikejar untuk menjadi yang terakhir ; 
aku masih mencari ikhtiar untuk aku pergi tahun ini ; 
itu semua kerja tuhan ; apa pun berlaku ; aku terima 

Sejak aku terima surat yang mengatakan total fee untuk tahun kedua ( transfer kredit ) adalah 20k lebih  banyak seperti dijanjikan ; aku buntu ; 
sebab pada awalnya ; aku budjet aku mampu untuk half2 dengan parents ; 
tapi berita semacam itu buat aku jadi huru-hara ; 
seminggu otak aku bercelaru ; 
seminggu aku tidur dengan tanda tanya ; 
semniggu aku bangun kesat air mata ; 
sehingga sekarang ; aku cuma mampu ; berserah ; 
aku tau ini semua kerja dia ; 
tapi bila aku tengok sorang kawan aku dulu ; 
tak susah macam aku pun ; 
kenapa aku? 
penat aku fikir ; 
tapi sudahnya ; 

mama sampai nak buat pinjaman ; 
aku tak bagi ; 
sebab aku berhak dapat offer seperti yang dijanjikan ejen EE tu ; 
aku cakap, kalau bukan harga yang dia bagi mula2 dulu, aku tak nak ; 
bukan aku tak appreciate apa yang mak aku buat ; 
kalau nak ikut, aku tak payah nak pening2 macam sekarang dah ; 
tapi inilah aku ; 
tak suka susahkan orang lain ; 
dan kalau boleh ; apa yang aku ada dan apa yang akan aku dapat ; 
bermula dengan titik peluh aku sendiri ; 
dengan susah payah aku sendiri ; 

dan ya ; aku sedang bersusah ; hati 
berpayah ; fikir ; 
dan semua angan2 aku ; tak akan jadi realiti ; 
kalau aku tak jumpa ajen lain by next week ; 

dan inilah sebab aku menghilang ; 
terima kasih

2 ulasan:

terima kasih sudi komen-komen.