Khamis, 1 Julai 2010

boleh saya mintak tolong?

sejak beberapa jam lalu, sejak saya terima panggilan itu, saya baru sedar yang sebenarnya saya ini seorang yang sangat beruntung kerana dikurniakan jalan hidup seperti ini.

sering saya bebelkan yang hidup saya bosan, tanpa ini, tiada itu, dan setiap apa yang datang saya pandang remeh dan kecil seperti ia langsung tidak bermakna.

tolong ingatkan saya,
; jika  saya saya lupa diri suatu hari nanti
; jika saya sering mengeluh dengan setiap yang saya ada
; jika dengar kata2 tidak bersyukur dari mulut saya

dan tolong ingatkan saya
; yang sebenarnya, saya seorang yang bertuah kerana jalan hidup saya.

tiba-tiba terfikir tentang ini semua, kerana saya baru terpandang satu sudut yang seboleh-boleh mahu memberitahu saya sesuatu ; apa yang kau ada, selalunya lebih

saya cuba menghargai.

ya.
saya cuba.

2 ulasan:

terima kasih sudi komen-komen.