Rabu, 11 Ogos 2010

masih berasa begitu

hari ni 1st day berpuasa.
selamat berpuasa kepa da semua.

saya nak umumkan sesuatu ;
saya sudah bekerja.
di sebuah hospital swasta seremban.
dan hari ini, hari kedua saya di night shift.
oke2 aja.

ada orang tanya,
kenapa kau tak nak sambung belajar?
aku? nak jawab pun malas.
sebab kalau aku cerita kamu2 orang semua bukan faham pun.
dan kalau masalahnya duit,
bukan main korang suggestkan badan2 Along untuk aku pinjam.
duit bukan masalah utama sebenarnya.

syarat kemasukan untuk ke degree farmasi adalah 3.8 pointer diploma farmasi ok.
dan aku takde. so memang sah2 aku tak leh buat kat malaysia.
kalau nak buat pon kat indon. paling dekat.
+- RM47000 untuk 1st year. dan mesti setel. sebab nak siapkan visa etc.etc.
dan aku takde.

so aku buat keputusan kerja dulu.
kumpul duit, sambil2 bayar ptptn.
aku dah sain 2 thn kontrak.
so aku bajet leh laa aku kumpul sedikit sebanyak.
dalam masa 2 thn.

dan selepas itu,
aku sambung dimana2 rezeki aku.
biar jauh, biar dekat.
dan bila aku pergi,
aku janji tak akan mengganggu kamu2.
sepi......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen-komen.