Isnin, 19 September 2011

air muka itu

kadang2 ;
aku nampak sesuatu ;
air muka jernih ;
menampakkan sesuatu yang mungkin aku faham ;
mungkin benar, aku mengerti ;
sesuatu yang pernah orang katakan kecewa ;
sesuatu yang orang2 cuba selindungkan ;

tapi pada riak wajah itu ;
aku tahu ;
dia cuba menyembunyikan rasa kecewa ;
rasa kecewa diri sendiri ;
pada aku ;
untuk aku ;
kehadapan aku ;
AKU ;

hidup aku adalah berdasarkan riak wajah ini ;
segala yang aku lakukan, segala yang aku dapat,
segala yang aku nikmati,
atas berdasarkan wajah ini ;
bagaimana jernih ; ternampak sedikit kecewa ;
selalu nampak waspada ;
disorok rasa suka ;
dibelakang, kita dibangga2 ;

aku tau ;
mungkin apa yang terjadi ;
adalah kerana terlalu mahu menjaga air muka itu ;
dan aku sentiasa tahu ;
Kalau Tuhan tidak izinkan, maka ia tetap takkan jadi.

1 ulasan:

terima kasih sudi komen-komen.