Isnin, 20 Jun 2011

entry ; penat

kehadapan ibu bapa, adik beradik, kawan2, kekasih hati, diri sendiri dan lain2 ;
entry saya hari ini bertajuk ; entry penat ;
saya sangat mau minta tolong anda semua supaya berhenti penatkan saya ;
bukan mahu mengungkit ; tapi untuk hari ini saja ; saya minta ;
saya minta supaya si nafsu diri supaya berhenti berfikir untuk beli itu ini ;
sebab saya sudah penat untuk menghitung2 dalam kepala hotak ;
saya mau suruh nafsu marah saya supaya cukup2 dengan perasaan itu ;
sebab saya sudah penat menahan kemarahan ;
marah2 juga saya penat ; tapi saya susah berhenti ;
saya pohon supaya cik-cik yang disayangi supaya cepat men-setelkan lesen anda;
sebab saya dah tak larat nak jadi driver ; kadang2 masa tidur pun tak cukop ;
saya minta kepada sang pembunyi telefon bimbitku, buat seketika, berhenti mendail ;
sebab buat masa ini, saya tak berminat untuk bercakap ; mau apa lagi?
saya minta buat kawan2, sahabat2, musuh2 dan lain2, berhenti bertanya dimana aku?
kerana sebetulnya anda memang tidak memerlukan saya ;
kepada encik yang sedang menyiapkan kerja tuntutan universiti,
semoga berjaya ;
kerana pada waktu ini, saya memang kurang ada mood untuk men-semak huruf2 yang besarnya boleh menyakitkan mata ;
sementara yang saya minta ;
berhenti ;
kerana hari ini hari penat ;
menunggu ;
berita yang tak sampai2 ;
dan yang terakhir ;
kepada sang mulut dan cik badan ;
berhenti mengunyah, berhenti membesar ;
sebab sudah penat dan semakin lelah ;
untuk membawa kamu ; ya kamu ;

oh sebelum terlupa ;
selamat hari bapa ;
terima kasih kerana tidak memberi itu ini yang aku minta2 dulu ;
kalau tak, mungkin sehingga sekarang aku hidup meminta-minta ;

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih sudi komen-komen.